Hierbij een korte update uit Ethiopië - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van René & Astrid Dongen - WaarBenJij.nu Hierbij een korte update uit Ethiopië - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van René & Astrid Dongen - WaarBenJij.nu

Hierbij een korte update uit Ethiopië

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg René & Astrid

21 April 2008 | Ethiopië, Addis Abeba

Het is alweer een tijdje geleden dat wij verslag hebben gedaan over onze belevenissen maar ik moet zeggen dat de weken hier voorbij vliegen. Het waren ook wel hectische weken en met name op het werk waarin qua werkzaamheden veel geregeld diende te worden in verband met diverse bezoeken uit Nederland wat ook weer heel leerzaam was. We hebben hier in Addis de afgelopen weken maar 3 dagen flinke regenbuien gehad. De kleine regentijd blijft weg waardoor er in Ethiopië veel droogte is wat weer tot gevolg heeft dat vele producten duurder zijn geworden, dieren door watergebrek sterven en de oogst natuurlijk ook verloren gaat. Het is maar te hopen dat de grote regentijd, die half juni zal gaan beginnen, wel veel regen zal brengen.

Thuis gaat alles z’n gangetje. Malefia heeft eindelijk haar ritme gevonden in de schoonmaakwerkzaamheden en het koken doe ik momenteel zelf. Zij bereidt wel alles voor maar omdat zij om half 6 naar engelse les gaat en ik nog niet om die tijd wil eten, doe ik het avondeten en ik moet zeggen dat het uitstekend bevalt. De tuinman werkt 2 halve dagen en de tuin ligt er schitterend bij, zou ik zelf echt niet beter kunnen. Met de viervoeters gaat het ook goed en Sven, rode kater, zit steeds vaker buiten het erf te wachten tot ik thuis kom en dan piept hij heel snel het erf weer op. Billy, die andere rode kater, komt eigenlijk alleen binnen om te eten en te slapen alhoewel hij ook diverse plekjes heeft buiten waar hij lekker ligt te knorren. Diesel, onze rottweiler, wil ook steeds vaker naar buiten en ligt dan te waken bij de poort en laat zich natuurlijk af en toe even horen. De bewakers laten hem uit als ik er niet ben en dat gaat gelukkig heel goed. Komend weekend 25-27 april is het hier in Ethiopië Pasen en hebben wij een lang weekend, tevens is dit het einde van de vastentijd en zal het weer flink druk zijn bij de diverse kerken in Addis Ababa.

In Spanje schiet het nu ook op. Na vele tegenslagen en pure pech is nu dan eindelijk het terras klaar en is de blokhut ook gearriveerd en zijn ze hem aan het opbouwen. Vorige week is René zijn broer ook overgekomen naar Spanje om hem nog 5 weken te helpen en Alex is afgelopen zaterdag naar Spanje gegaan om nog 1 week te helpen, nou dan gaat het hard hoor. Het zwembad is inmiddels wel gereed en als de zwembadrand klaar is dan wordt er ook nog een dekzeil op maat gemaakt. Op 15 mei vliegt René terug naar Nederland en Tamara & Jeroen zijn heel druk bezig met de verbouwing van hun huis en hopen het dan klaar te hebben zodat René bij hun kan overnachten. 17 mei vliegt hij dan samen met zijn vader en anneke terug naar Addis Ababa. Zij blijven dan 3 weken hier in Ethiopië en wij willen dan met hun naar de Omo Valley, in het zuiden van Ethiopië waar vele tribes leven.

De zonnige groetjes en tot de volgende keer maar weer…

• 23 April 2008 - 18:26

Brenda En Rene:

Ga je het huis nog geel versieren met pasen!!!hahah.Je kunt het beter oranje maken,het is binnenkort Koninginnedag, ik denk niet dat jij het in huis hebt,dus drinken wij hier een oranje bittertje op jullie.

• 04 Juni 2008 - 12:46

Ben :

mooie verhalen en goed te horen dat het jullie voorspoedig gaat. Hou vol en geniet vooral van alle mooie dingen.

Van je collega's op het LCW all the best en vanaf nu houden we jullie in de gaten.

Ben