Het was me het weekje wel hoor !!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van René & Astrid Dongen - WaarBenJij.nu Het was me het weekje wel hoor !!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van René & Astrid Dongen - WaarBenJij.nu

Het was me het weekje wel hoor !!!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg René & Astrid

10 November 2009 | Kenia, Nairobi

Zaterdag 17 oktober 2009 ging ik weer voor een aantal dagen naar Nederland om bij René te zijn en met de hoop dat ons 1e kleinkind geboren zal worden. Na een goede nachtvlucht landde ik op tijd op Schiphol en René haalde mij op, heerlijk om elkaar weer te zien na 4 weken. Nadat ik in zijn onderkomen mijn koffers had leeggemaakt, kreeg ik een heerlijk broodje haring en dat ging er wel in. Daarna zijn wij bij mijn ouders op bezoek gegaan en na het avondeten weer terug naar de stacaravan in Doorn. Maandag 19 oktober moesten wij met 4 buisjes bloed van de viervoeters naar Lelystad omdat dit getest moet worden op de aanwezigheid van anti-rabies cellen. Indien deze test positief is mogen de viervoeters volgend jaar zonder problemen terug vliegen naar Europa mits ze weer jaarlijks de rabies injectie toegediend krijgen. Inmiddels hebben wij de uitslag ontvangen en mogen ze alle 4 mee terug naar Europa, weer 1 zorg minder. Dinsdag moest René weer werken en heb ik mijzelf prima vermaakt in Amersfoort waar ik met mijn ouders had afgesproken om gezellig te gaan winkelen. Om half 4 ging de telefoon en had ik Jeroen (schoonzoon) aan de lijn. Hij feliciteerde mij met het feit dat ik oma was geworden van een kleindochter, Noelle genaamd. Ze is gezond en ook met Tamara was alles in orde. Wat een vreugde, ohh wat ben ik blij. Woensdagmiddag kwam René mij ophalen en zijn we gelijk doorgereden naar Bergen op Zoom om Noelle te gaan bewonderen. Wat een mooie baby zeg!! Donderdag en vrijdag heb ik gewinkeld in Driebergen, de was gedaan en verder lekker gerelaxed in de stacaravan. Zaterdagochtend zijn wij wederom richting Bergen op Zoom vertrokken om eerst lekker te winkelen en te lunchen en om daarna op kraamvisite te gaan. Natuurlijk kwamen wij in de stad nog bekenden tegen en na wat bijgekletst te hebben gingen wij richting het huis van Tamara, Jeroen en Noelle. Zaterdagavond een bezoek gebracht aan vrienden in Hoogerheide. Zondagochtend op de koffie bij vrienden in Huijbergen en daarna weer even op kraambezoek bij Noelle. Voorlopig was dit voor mij de laatste keer want ik ben pas weer eind april 2010 in Nederland, zucht.
Dinsdag 27 oktober vertrok ik weer met de KLM richting Addis Abeba en deze vlucht heeft een tussenstop in Khartoum, Soedan. Aangezien de baanverlichting haperde, hadden wij anderhalf vertraging en landde ik uiteindelijk om 22.30 uur op Addis.
Woensdag 28 oktober moest ik weer naar het vliegveld omdat ik naar Djibouti moest in verband met een havenbezoek van een NL Marine schip. Helaas is het schip door omstandigheden niet binnen gekomen maar uiteindelijk zijn het toch nog nuttige dagen geweest. Vrijdag 30 oktober ben ik terug gevlogen met jawel anderhalf uur vertraging. Woensdag 4 november moest ik 1 dag op en neer naar Nairobi en dat was ook wel weer een belevenis. Voor het eerst ben ik de evenaar gepasseerd en heb ik in Nairobi een kudde giraffes gezien en jawel met anderhalf uur vertraging retour naar Addis Abeba. Gelukkig hoef ik voorlopig even niet meer te vliegen en ben ik aan het aftellen naar 21 november want dan komt René weer thuis en blijft dan in Addis tot eind maart 2010. Daarna volgt er een periode van verlof, huis zoeken in Albacete, verhuizing, repatriëring en vervoeren van de huisdieren maar we kijken er ondanks de drukte heel erg naar uit.

Tot mailens en de groeten uit een zeer zonnig Addis Abeba.

  • 10 November 2009 - 12:26

    Eric & Serke:

    Van Harte gefeliciteerd "oma".
    Zo te lezen hebben jullie je goed vermaakt en ben je lekker druk.
    Groetjes uit een zonnig Florida voor een korte vakantie en de geboorte van Serke d'r neefje.
    Ciao Eric & Serke

  • 12 November 2009 - 08:32

    Henk:

    PROFICIAT!

    Heeft even mogen duren, maar nu is het eindelijk zover!

    En ja, Albacete, tis er leuk en mooi. Lekker weer nu. En een leuke stad om te bezichtigen. Als jullie er wonen, kom ik vast wel een keer kijken.

    Tût, Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René & Astrid

Actief sinds 03 Maart 2008
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 20145

Voorgaande reizen:

16 Juni 2010 - 01 Juli 2013

Avontuur in Turkije

31 Augustus 2007 - 15 Juni 2010

Afrikaanse uitdaging

Landen bezocht: