Weekendje Aregash Lodge - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van René & Astrid Dongen - WaarBenJij.nu Weekendje Aregash Lodge - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van René & Astrid Dongen - WaarBenJij.nu

Weekendje Aregash Lodge

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg René & Astrid

06 Juni 2008 | Ethiopië, Addis Abeba

René is 17 mei weer in Addis Abeba aangekomen na zijn Spanje avontuur en had zijn vader en zijn vrouw Anneke meegenomen. Nadat zij een paar dagen in Addis Abeba hebben vertoefd zijn wij 3 dagen naar Yirgalem (Aregash lodge) geweest, dit is gelegen onder Awash in het zuiden van Ethiopië richting de Keniaanse grens. De rit was lang maar erg mooi. Na Shashemeni was het voor René en mij ook nieuw dus ook wij keken onze ogen uit. Het was hier zo mooi groen met vele bossen, bergen en uitgestrekte valleien. Na 2x een korte stop gehouden te hebben, kwamen wij na 5½ uur rijden aan bij de lodges. Eerst even de auto leeghalen en gelijk aan de lunch. Nou die beviel zeer goed moet ik zeggen. Na de lunch gingen wij samen met een ingehuurde gids de bossen in. Daar kregen wij een rondleiding door de plaatselijke koffieplantage, grotten, riviertje en moestuin en hebben wij kennis gemaakt met diverse bomen, struiken en dieren die in die omgeving leven (Colombo apen e.d.). Na de rondleiding hebben wij gezellig wat gedronken. Voor het diner nog genoten van andere apen en bij de voedertijd geweest van de gieren en de hyena’s. De volgende dag hebben wij een toer van 2 uur gemaakt met een gids de bergen in. Nou dat was een superleuke ervaring. Wij gingen, te voet, naar een dorpje in de bergen waar wij een demonstratie kregen van vrouwen die van de stam van een bananenboom, een soort van pannekoekjes maken. Het hele proces duurt 3 maanden omdat de geraspte stam zolang nodig heeft om uit te drogen. Na de demonstratie werden wij in een lokale toekel uitgenodigd en werden de pannekoekjes voor ons klaargemaakt. Dit diende wij op te eten tesamen met het drinken van biest, eerste melk van een koe. Wij bedankten de dames voor de demonstratie in het Amharisch en ze begonnen allemaal te lachen zo vanne hey zij spreken onze taal. Was wel leuk. Hierna nog een leuke groepsfoto gemaakt en daarna weer teruggewandeld naar de lodges. Na de lunch hebben wij de middag in de lodges doorgebracht want het regende en om 5 uur werden wij uitgenodigd voor het bijwonen van de traditionele koffieceremonie. Zondag na het ontbijt weer richting Addis Abeba gereden.

• 06 Juni 2008 - 06:48

Cora De Bruijne:

hey luitjes,

leuk om weer een berichtje van jullie te kunnen lezen, het gaat jullie goed!!

groetjes,
    cora de bruijne

• 11 Juni 2008 - 08:56

Rene En Brenda:

Geniet maar goed van deze periode, eigenlijk onzin want jullie doen aardig je best,heb je nog wel tijd om te werken