Het einde van 2009: - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van René & Astrid Dongen - WaarBenJij.nu Het einde van 2009: - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van René & Astrid Dongen - WaarBenJij.nu

Het einde van 2009:

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg René & Astrid

30 December 2009 | Ethiopië, Addis Abeba

2009 is bijna voorbij en beginnen wij aan onze laatste loodjes in Afrika.
Het is nog steeds een hele ervaring om hier te wonen, te werken en te leven want het is zo’n andere wereld dan waar wij vandaan komen. Nog steeds moet je wennen aan de mentaliteit van de bevolking, de armoede, het verkeer en hoe ze hier omgaan met dieren.
Dit jaar hebben wij niet veel door het land gereisd omdat we het grootste gedeelte al hebben gezien en René een paar maanden naar Nederland is geweest om daar te werken omdat hij hier niet gelukkig is. Ik ben dus een aantal keren extra naar Nederland geweest en dat is eigenlijk heel goed bevallen. Het is heel belangrijk om er af en toe even tussenuit te zijn om de batterij op te laden. In april waren Jeanine en haar moeder bij mij op bezoek en zij hebben een goede vakantie gehad en hebben veel gereisd door dit schitterende land.
Van de zomer hebben wij genoten van een heerlijke relaxte vakantie in Spanje samen met de kinderen. In juni heb ik gesolliciteerd naar een functie bij de NATO in Albacete, Spanje en ben ik daarvoor aangenomen en in oktober zijn wij natuurlijk de trotse grootouders geworden van kleindochter Noelle.
De kerst hebben wij doorgebracht in een resort op 3 uurtjes rijden van Addis Abeba en oud/nieuw vieren wij thuis onder het genot van zelf gebakken oliebollen.

In 2010 gaat er weer heel wat veranderen in ons leven. Eind maart gaat René met de 2 honden al terug naar NL en vervolgens door naar ons vakantiehuis in Spanje. Eind april wordt de inboedel weer ingepakt en verscheept en ga ik met verlof naar NL met de 2 katten en vervolgens door naar René. Gaan we op huizenjacht in Albacete en eind mei moet ik nog 4 weken terug naar Addis om mijn opvolger in te werken. 17 juni 2010 vlieg ik defenitief weg uit Ethiopië en zitten de 3 jaar er alweer op. 21 juni start ons nieuwe avontuur in Albacete.

Wij wensen een iedereen een gezellig en knallend oudjaarsavond toe en toasten op een gezond, gelukkig en vriendschappelijk 2010!!

René & Astrid

• 30 December 2009 - 12:25

Eric & Serke:

Hoi luitjes,

Zo te lezen is het een druk jaar voor jullie geweest en gaan jullie 2010 weer een nieuw avontuur starten in Spanje. We wensen jullie het beste toe voor 2010.

Groetjes

Eric & Serke

• 30 December 2009 - 14:22

Ellen En Martin:

Hoi Astrid en Rene.
    Elk afscheid is de geboorte van een herinnering.
    Enerverende, mooie, ontroerende maar ook negatieve ervaringen horen bij het leven wat jullie in 2009 hebben beleefd.
    2010 zal weer nieuwe avonturen met zich meebrengen en wij zullen ze met plezier lezen.
    Een goed uiteinde en niet te veel oliebollen eten.
    Lieve groetjes uit Bujumbua, Burundi,
    Martin en Ellen.

• 18 Februari 2010 - 19:19

Yvonne:

Gefeliciteerd met jullie kleindochter en de nieuwe baan, wat een veranderingen allemaal! Groetjes Yvonne