Vakantie in Spanje - Reisverslag uit Alfafara, Spanje van René & Astrid Dongen - WaarBenJij.nu Vakantie in Spanje - Reisverslag uit Alfafara, Spanje van René & Astrid Dongen - WaarBenJij.nu

Vakantie in Spanje

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg René & Astrid

11 September 2008 | Spanje, Alfafara

Na een goede nachtrust in de blokhut ging ik vroeg op pad om de boodschappen in huis te halen want om 11 uur staan Alfons & Patricia voor de deur. Zij zijn toevallig ook in Spanje op vakantie, slechts 2 uur rijden bij ons vandaan, en hebben de vakantie met 1 dag verlengd zodat ze nog ff bij ons langs konden komen. Natuurlijk moesten wij hun ergens ontmoeten in het dorp Alfafara vanwaar wij voor reden naar ons huis. Na 8 maanden was het natuurlijk heerlijk om elkaar weer te zien en na een bijklets sessie met een bakkie koffie gingen René en Alfons een wandeling maken naar de waterval en genoten Patricia en ik op de loungestoel in het zwembad van het mooie weer. Rond 15 uur vertrokken zij weer richting Alicante en kunnen wij terugkijken op een zeer gezellige dag. De 1e 2 weken van onze vakantie zijn ook de kinderen in Spanje geweest. Samen hebben René, Alex en Jeroen een volleybalveld gemaakt zodat ze iedere dag 2 uurtjes konden volleyballen. De kinderen zijn zelf nog naar een waterpark in Benidorm geweest en aangezien ik daar ook nog nooit geweest ben, zijn wij nog 1 dag met z’n allen naar Benidorm geweest. René en ik waren gelijk genezen, wat een drukte en wat een flatgebouwen, dat was dus eens en niet meer voor ons. René is ook nog een ochtend met de kinderen naar 1 van de vele kastelen in de omgeving geweest en verder hebben wij iedere dag met de kinderen doorgebracht bij het zwembad, heerlijk. Het was gemiddeld 40 graden en we zijn allemaal lekker verkleurd door de zon.

Na 2 weken gingen de kinderen op donderdag weer richting Alicante om terug te vliegen naar Nederland en was het gelijk echt stil bij ons thuis. 4 dagen duurde die stilte want op maandagmiddag moesten wij naar Alicante om Mady en Cees op te halen die 1 week bij ons zouden komen vertoeven. Het was voor het eerst dat zij naar Spanje toekwamen en de eerste keer voor Mady om te vliegen. Ze hadden gelukkig een goede vlucht gehad en het weerzien was geweldig. Terug in de auto al lekker bijgekletst natuurlijk en aangekomen bij ons huis waren ze helemaal verbaasd over de lokatie, de rust en de ruimte. Uiteraard eerst een verfrissende duik en vanaf deze dag hadden wij dus dagelijks om 5 uur happy hour. De hele week hebben wij doorgebracht bij het zwembad, Mady ging iedere ochtend mee om de boodschappen in huis te halen, Cees heeft nog 1 avond lekkere nasi gemaakt en op zaterdag zijn wij een dagje naar het strand van Denia geweest. Het was echt een hele gezellige week waarin we heel veel gelachen hebben en ze hadden ook nog wel langer willen blijven maar helaas het werk roept weer. Mady baalde wel dat ze deze week geen gram per kilo (duhhh) was afgevallen.

Maandags hebben wij ze weer naar het vliegveld gebracht en zijn wij alvast begonnen om wat dingen te gaan opruimen want diezelfde donderdag (1 september) zouden wij ook terugvliegen naar Nederland. Deze week was het ook nog goed warm in spanje en ik moet zeggen dat René en ik lekker bruin zijn geworden. Dit is natuurlijk een goed begin want in Addis Ababa lonkt de zon al achter de wolken en wordt het bijna lente. Donderdags zijn wij naar Elwin en Wilma gereden met zakken overgebleven boodschappen en 2 tassen met wasgoed. Zij gaan de komende maanden weer op ons huis passen en Elwin zal nog wat klussen voor ons doen zodat wij volgend jaar weer lekker op vakantie naar Alfafara kunnen gaan.

Aangekomen in Nederland, om half 7 in de avond, hadden wij het echt berekoud, de kippevel stond hoog op de armen, niet normaal. Wij werden opgehaald door René zijn moeder (Jenny) en Jack. Thuis aangekomen hebben we heerlijk gegeten, bijgeklets en werd ons verteld dat ik op de logeerkamer kon en René op zolder moest slapen, was wel lachwekkend maar we hebben heerlijk geslapen.

Vrijdagochtend moesten wij weer vroeg op want wij moesten om 8.45 met de trein richting Goes. René moest nog terugkomen bij de tandarts vandaar. Ik ging er bij Bergen op Zoom uit en zou beginnen met het inpakken van de 4 koffers, wij mogen 4x32 kg mee terugnemen. Voordat ik goed en wel binnen was, werd ik weer hartelijk begroet door Esra die ik eerst maar eens even mee naar buiten nam om te wandelen, daarna bakkie koffie en de koffers in gaan pakken. Ik had nog voldoende ruimte over voor 2 zakken hondenvoer van 15 kg en voor nog wat bitterballen, frikandellen, pindakaas, ontbijtkoek, grilworst, dentasticks voor de honden en overige hollandse producten. De koffers wegen en die konden dus op slot, zo daar hoef ik niet meer naar om te kijken. Na de lunch ben ik nog een keer met Esra naar het park gegaan waar ze lekker los kan lopen. Op een gegeven moment krijgt zij een zwarte labrador in het vizier en peert hem. Lekker spelen en dollen en hoppa de vijver in, nou dat ziet er natuurlijk niet uit en bovendien begon het ook nog zachtjes te regenen. Die vrouw van de labrador moest erom lachen en zei, gelukkig houd mijn hond niet van water en ik moet er niet aan denken dat hij zo mijn huis in moet. Ik zei tja zij mag altijd zwemmen dus wat kan ik eraan doen. Maarja als ik dit had geweten had ik Esra natuurlijk nooit los laten lopen. Vervolgens neemt Esra weer een aanloop en hup weer die vijver in gevolgd door, jawel, de zwarte labrador. Ik moest mijn lachen inhouden maar die vrouw vond het niet echt amusant, hahaha. Thuis gekomen moest ik Esra eerst afdrogen, minder leuk. René en Alex kwamen ook aan en zijn wij nog ff naar de Boerenbond gereden om voor Lady etensbakjes te kopen, vervolgens nog geld pinnen om te wisselen in Addis. Als avondeten kregen wij frietje stoof met frikandel speciaal en moest Alex terug om te trainen en voor een feestje in Wemeldinge, nou jongen tot over 10 maanden.

Zaterdagochtend weer vroeg op omdat René om half 7 wilde gaan rijden richting Schiphol. Bij het eerste verkeerslicht gaan wij naar rechts en komt er van links een corsa aanscheuren zo hard, die dus door rood reed. Hij zag ons ging slingeren en ik dacht nee hè. Hij knalde gelukkig eerst tegen een ANWB paal aan, kwam hij goed weg want het was de achterdeur, schoof achter onze auto richting de sloot en knalde vervolgens daar ook tegen een paaltje aan. Wij zijn natuurlijk wel geschrokken. Auto gestopt, eruit gegaan en die jonge jongen (net 18 jaar) aangesproken. Behalve hoofdpijn en de schrik had hij niks, ook had hij zijn riem niet om. Wij de politie gebeld en toen die arriveerden zijn wij weer doorgereden.

Aangekomen bij Schiphol stond er een rij bij de KLM zolang, daar wordt je niet vrolijk van. Aangezien wij Bussiness Class vliegen vroegen wij aan zo’n grondstewardess waar wij konden inchecken en gelukkig was er voor ons een speciale balie aan de andere kant waar wij slechts 5 minuten in de rij stonden. In die andere hadden wij minstens 1 uur moeten wachten, jemig wat een ellende en wat een luxe om Bussiness Class te mogen vliegen. Na het inchecken nog een bakkie koffie en daarna gedag gezegd tegen Tamara & Jeroen die ons weggebracht hebben. Helaas hielden wij het na de douane niet droog maar daar kun je helaas niets aan doen.

Al met al hebben wij een heerlijke relaxte vakantie genoten en een goede terugvlucht gehad. In Addis stond de Defensie Chauffeur ons op te wachten en heeft ons netjes thuis afgezet waar wij hartelijk ontvangen werden door de bewakers met 2 bossen rozen. De honden waren ook heel blij en zagen er goed uit. Diesel is wel wat dikker geworden omdat de bewakers kortere rondes lopen dan René en bovendien heeft het ontieglijk veel geregend. De katten zagen er ook gezond uit en helaas heeft het konijn de regentijd niet overleefd. 2 dagen nadat ik weg ben gegaan is hij overleden en hebben wij nu nog 10 kg konijnenvoer over… De bewakers hebben hem begraven naast Punky. Verder is gelukkig alles goed gegaan en heeft Malefia het prima naar haar zin gehad met de huisdieren. René kon het natuurlijk weer niet laten om gelijk nog wat bitterballen en frikandellen te frituren, want hij had best wel trek in iets lekkers. De bewakers en Malefia vonden het heerlijk en na deze vette hap vielen de ogen dicht, welterusten.

• 12 September 2008 - 07:33

John:

He Astrid

Wohhhhhhh wat een verhalen. Geweldige ervaring. Nooit willen missen zeker.?
    We spreken elkaar
    John