Vakantie in Nederland - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van René & Astrid Dongen - WaarBenJij.nu Vakantie in Nederland - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van René & Astrid Dongen - WaarBenJij.nu

Vakantie in Nederland

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg René & Astrid

10 September 2008 | Nederland, Bergen op Zoom

Eindelijk is de dag aangebroken dat mijn vakantie begint. De middaguren van donderdag 31 juli heb ik vrij genomen om thuis alles in orde te maken voor Malefia, zij gaat de komende 5 weken op ons huis en de 4 voeters passen. Om 19 uur wordt Diesel door de bewakers opgehaald voor de avondwandeling en ik ga nu de koffers in de auto zetten en richting Hans en Corrie. Bij hun ga ik vanavond eten en daarna brengen zij mij naar het vliegveld. Na een snelle incheck geniet ik nog van een drankje in de bussiness lounge om vervolgens plaats te nemen in het vliegtuig. Ik heb een goede vlucht gehad en zelfs nog een paar uurtjes kunnen slapen. Aangekomen op Schiphol duurt het nog even voordat de koffers komen en nadat ik al de koffers had verzameld, kon ik richting de autoverhuur. Onderweg kwam ik nog een collega van de Klu tegen, die met zijn gezin net van vakantie terug kwam. Na een half uur wachten kon ik dan eindelijk de sleutels van mijn bolide ophalen en richting Leiden rijden, alwaar ik bij mijn schoonvader zou gaan ontbijten. Ik stond om 7 uur voor de deur en alles was donker binnen, nou dan maar ff bellen en ja hoor Anneke schoof naar de telefoon en vroeg hoe laat ik er dan zou zijn, ik zei nou kijk een even naar buiten, ja hallo hier ben ik al, ohhhh gezellig. Na een heerlijk ontbijt en kop koffie, lekker even naar het centrum geweest en de eerste aankopen had ik alweer in de tas zitten. Voor de lunch had Anneke heerlijke haringen gekocht en daar heb ik ook echt van genoten. Na de lunch naar Tamara & Jeroen in Bergen op Zoom gereden. Na een hartelijke begroeting van de Sint Bernhard Esra kon ik dan eindelijk eens even gaan zitten. Na een douche ben ik nog met Tamara de stad in geweest en dat was ook heel gezellig. Na het shoppen nog langs de Action en daar stond ik oog in oog met Mady die dat helemaal niet verwacht had, was wel grappig. Rond 18 uur kwam Jeroen thuis en ook Alex kwam naar Bergen om samen met ons te gaan genieten van een vette friethap met een frikandel speciaal. Zaterdagochtend naar mijn ouders in Rozenburg gereden waar ik 2 dagen heen zou gaan. De zaterdag heb ik al winkelend met mijn moeder doorgebracht en thuis gekomen had mijn vader al een heerlijke nasihap klaar staan. De zondag zijn wij thuis gebleven en hebben we in ieder geval een gezellig weekend gehad waarin we aardig bijgekletst zijn. Maandagochtend naar de Vliegbasis Woensdrecht voor het jaarlijkse bezoek aan mijn vriend (duhh) de tandarts. Eerst even Simone laten schrikken, nog ff gekletst met René en daarna toch echt naar binnen. Dat viel reuze mee. Ook moest ik nog een herhalingsinjectie voor buiktyphus halen en dat kon gelukkig gelijk geregeld worden. Daarna natuurlijk even langs Marieke van de MDD, Edje van B08 en daarna op weg naar Breda waar Hans (echtgenoot van Marie-José die nu in Kandahar zit) de lunch gereed had. Lekker wezen winkelen bij de Makro, bijgekletst op de nieuwe loungeset en als avondeten nam Hans mij mee naar een heerlijk indisch restaurantje in Breda. Marie-José zou proberen mij aan de telefoon te krijgen vanuit Kandahar maar helaas zo had een black hole en kon niet bellen. Al met al was het een zeer geslaagde dag. Dinsdag had ik gereserveerd om samen met Tamara te gaan winkelen in Bergen op Zoom want er stond nog genoeg op mijn briefje: mee te nemen van Nederland naar Addis. Dinsdagavond had ik afgesproken met Jeanine in Middelburg, uiteraard lekker bijkletsen en een lekkere vette friethap met bitterballen. Woensdagochtend moest ik nog even langs de huisarts in Wemeldingen, ik bleef dus bij Alex, en daarna ben ik doorgereden naar Hella, Arjan en de kids in Huijbergen. Jemig Sanne en Denise zijn wel gegroeid zeg (logisch natuurlijk na 8 maanden), ik heb wel van ze genoten want het was lekker weer dus het was goed vertoeven in de tuin. Als avondeten … jawel vette friethap met een kroket hahahaha. Woensdagavond was ik weer bij Alex maar die sliep bij Ilja dus ik heb ze niet zo lang gezien. Donderdagochtend in de auto richting Bergen op Zoom om vervolgens door te rijden naar Eindhoven vanwaar wij vertrekken richting Alicante met Transavia. Helaas pindakaas, ik had 2 potten calvé in mijn handbagage gedaan en die moest ik dus inleveren, dus geen pindakaas in spanje, duhhh. We hebben een goede vlucht gehad en in Alicante stond René ons op te wachten en was blij mij weer na 3 weken te zien. In onze spaanse patrol zijn wij naar huis gereden en bij aankomst was het verschil met vorig jaar toch duidelijk zichtbaar, wat een verbetering en wat heeft René zijn best gedaan in die 11 weken dat hij hier geweest is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René & Astrid

Actief sinds 03 Maart 2008
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 20140

Voorgaande reizen:

16 Juni 2010 - 01 Juli 2013

Avontuur in Turkije

31 Augustus 2007 - 15 Juni 2010

Afrikaanse uitdaging

Landen bezocht: